-Os

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Śro, 30 Kwi 2003, 15:37:09 CEST

On Sun, Apr 27, 2003 at 22:22:44 +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Jakub to nie jest takie w sumie trudne jak Ci sie wydaje. Zastanów się w
> sumie ile róznych kombinacji różncyh dodatków optymalizacji można uzyskać

Na razie -Ox i -fomit-frame-pointer - już tu jest rozróżnienie, czy przy
-Os stosować to drugie, czy nie (kod c++).
Więcej - do tych makr można przenieść -fno-exceptions i -fno-rtti,
dzięki czemu odzyskujemy jedną 'straconą' linijkę w specu; ale w tym
przypadku też podział na grupy pakietów musiałby uwzględniać to, czy
pakiet z tym się skompiluje.

> ? IMHO w sumie na razie mowa była tylko o dwuch klasach optymalizacji typu
> optimize_for_{speed,size} i w obu przypadkach przewidywalnie powinnien być
> ten sam zestaw opcji niezaleznie od pakietów.

Już powyższe 3 opcje go różnią.

> Nawet jeżeli dojdzie jeszcze kilak klas dodatkowych poza dwoma
> wymienionymi to nie bedzie to jakiś wielki poziom dalszej komplikacji.

Ale w przypadku dodania jakichkolwiek innych flag (-funsigned-char
choćby) będzie trzeba wracać do grzebania w CFLAGS, CXXFLAGS, rpmcflags
i kilkunastu innych metodach przekazywania.

> Pytanie do Tomka który robił więcej prób .. czy powyższe jest w sumie
> zgodne z tym co robiłeś i czy rzeczywiąście przynajmniej na razie są tylko
> dwie klasy optymalizacji i czy w ramach danej klasy są zawsze takie same
> korekty opcji ?

Niestety, klasy są dwie, ale opcje (ww.) mogą się różnić. A ja przecież
testowałem tylko na duronie... Co jeśli na Sparcu wyjdzie to inaczej? -
sam pisałeś, ile to ma cache i jaką magistralę; może się okazać, że na
tym procesorze Mozilla jest pakietem małym, a dopiero OO jest kobyłą.

Wydaje mi się, że wstawianie kilku linijek zamiast jednej może w
przyszłości zaoszczędzić dużo pracy. W końcu nowe procesory pojawiają
się stosunkowo często, do czasu zakończenia PLD 2.0 będzie dużo nowszy
kompilator - chesz ryzykować tym, że będzie trzeba całość przerabiać?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>            USA sux
        ...Dżahilijja... znowu? Nadal...