mc - zależności

Śro, 30 Kwi 2003, 21:01:47 CEST

On Wed, 30 Apr 2003, Artur Frysiak wrote:

> objdump -p /usr/bin/mc|grep NEEDED
> IMHO zaleźności wygenerowały się dobrze. Inna sprawa to że mc nie jest
> poprawnie zlinkowane.

Jeżeli branie wtutaj pod uwage wyjadścia z objdump jest teraz brane to
nawet lepiej bo graf zależnosci jest nadal kompletny i jednozanaczny, a
dzięki temu jest nico rzadszy.

IMHO mc jest poprawnie zlinkowane. Zaraz to wyjaśnię.
Otóż jako term lib w mc jest używany obnecnie dołączony zredukowany SLang.
W 4.5. nie mzoąń było zbudować mc z wsparciem do ncurses z powodu tego że
danie --with-ncurses powodowalo że nei budowało się gmc.
Stad brak w NEEDED linkowania z ncurses, a to co widać w ldd to wynik
propagowanai zaleznosci jakei przychodza z libgpm :)

Danie --with-ncurses ma też pewne wady, a przynajmniej miało je w
przypadku 4.5.x i przyznam się że nie wiem czy już zostało to rozwiązane w
4.6.x (nei miałenm okazji ani czasu sparwdzić). Polega to na tym, że z
ncurses nie działało odświerzanie terminala z wykorzystaniem tego co było
poprzednio i nie wykorzystywanie zawartości bufora pty-ka jaki był
otwierany na potrzeby subshella.

Prosty test na drugie to próba wprzytrzymania klawiszy ctrl-o. Jeżeli w
obu wersjach z --with-included-slang i --with-ncurses nie będzie różnicy w
prędkości to znaczyć będzie że w 4.6.x jest to już poprawione.

Pierwsze natomiast wyłazi jeżeli na termianlu coś sie zmieni (np.
przekopiuje się coś z jednego okienka do drugiego). Dołączony SLang ma
wektor na sumy kontrolne poszczególncyh linijek i dzięki temu było
wiadonmo co należało obświerzyć na trerminalu co wpływało na to że mc
pracowało na ekranie tak szybko jak zdążyliśmy sie do tego przyzwyczaić
(cały mechanizm z punktu mc jest tu przeźroczysty bo wszystkioo siedział
ow term bibliotece choć mozńą było to wynieść neico wyżej).

Jeżeli i tu nie będzie różnic to spokojnie będzie można włączyć
--with-ncurses bno dzięki temu mc będzie o kilkadzisiat KB mniejsze :)
Jeżeli wersja na ncurses z punktu widzenai estetyki i płyunnosć
rozwiązania łaziłaby ciut gorzej te z 20-30KB statycznego SLanga bym
jednak odrzałował :)