SOURCES: wmconfig-use_terminal.patch (NEW)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 3 Sie 2003, 23:09:21 CEST

On Sun, Aug 03, 2003 at 22:23:59 +0200, Paweł Gołaszewski wrote:

> Możesz dokładniej opisać o co chodzi? Bo nie za bardzo rozumiem...

Oczywiście. Aplikacje, które mają w *.desktop Terminal=1, do menu
trafiały jako uruchamiane przez:

xterm -e [exec]

Z tą łatą jest to xterm -name xterm.[exec] -e [exec] (źle w changelogu
napisałem [name]). A opcja ta powoduje, że w miejsce właściwości okna
WM_CLASS="xterm", "XTerm" (do sprawdzenia przez xprop), dostajesz
"xterm.[exec]", "XTerm". Z kolei to pozwala na przypisywanie dowolnych
zasobów, np. ikon czy początkowych rozmiarów okna,  poszczególnym
aplikacjom uruchamianym przez xterma. I tak było w menu:

xterm -e mutt
xterm -e slrn

Zarówno mutt jak i slrn otrzymywały WM_CLASS="xterm", "XTerm", miały
jednakową ikonę terminala, nie można ich było rozróżnić we wpisach
choćby do ~/.Xdefaults i w ogóle z punktu widzenia Xów były tym samym.
Teraz jest:

xterm -name xterm.mutt -e mutt
xterm -name xterm.slrn -e slrn

i WM_CLASS odpowiednio "xterm.mutt", "XTerm" i "xterm.slrn", "XTerm",
dzięki czemu korzystają z zasobów przypisanych xtermowi (dziedziczą po
części "xterm"), a jednocześnie pozwalają na ich rozróżnienie, np.
w mojej konfiguracji icewm jest m.in.:

xterm.icon:     xterm.png
xterm.vim.icon: vim
xterm.mc.icon:  mc.png
xterm.mutt.icon:        mutt.png
xterm.slrn.icon:        slrn.png
xterm.elinks.icon:      elinks.png
xterm.lynx.icon:        lynx.png
xterm.telnet.icon:      telnet.png
xterm.irssi.icon:       irssi.png
xterm.yafc.icon:        file

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/