SPECS: rc-scripts.spec (HEAD)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 13 Sie 2003, 14:52:24 CEST

On Tue, Aug 12, 2003 at 11:42:03PM +0200, qboosh wrote:
> Module name:	SPECS
> Changes by:	qboosh	03/08/12 23:42:01
>
> Modified files:
> 	rc-scripts.spec
>
> Log message:
[...]
> - ulimitc hack replaced by ulimits patch - full support for services limits
>   (experimental stuff yet, not for Ra)
> - added acct patch to use new rc.acct script

Pytanie - czy to się kwalifikuje jako docelowe rozwiązania do rc-scripts?

Druga rzecz umożliwia wyłączenie accountingu w sposób inny niż
odinstalowanie pakietu (inaczej reboot lub logrotate włączyłby go
z powrotem); ponadto daje wygodny sposób włączania/wyłączania na
żądanie.

Pierwsza umożliwia ustawianie limitów przed uruchamianiem demonów
(przez zmienne SERVICE_LIMITS_HARD i SERVICE_LIMITS_SOFT w plikach
sysconfig). Przydatne zwłaszcza dla openssh, ale może się przydać też
dla innych demonów, dla których pam_limits nie ma zastosowania.
Napotkałem na razie jeden mankament (jak się okazuje tylko na Linuksie
2.6) - jeśli poda się jakieś limity hard, to limity soft muszą zawierać
takie same lub niższe wartości (i soft muszą być ustawiane wcześniej
- inaczej próba ustawienia hard poniżej limitu soft na 2.6 daje "Invalid
argument" (na 2.4 działa)).