SPECS: rc-scripts.spec (HEAD)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 13 Sie 2003, 16:21:59 CEST

On Wed, Aug 13, 2003 at 02:52:24PM +0200, Jakub Bogusz wrote:
> Pierwsza umożliwia ustawianie limitów przed uruchamianiem demonów
> (przez zmienne SERVICE_LIMITS_HARD i SERVICE_LIMITS_SOFT w plikach
> sysconfig). Przydatne zwłaszcza dla openssh, ale może się przydać też
> dla innych demonów, dla których pam_limits nie ma zastosowania.
> Napotkałem na razie jeden mankament (jak się okazuje tylko na Linuksie
> 2.6) - jeśli poda się jakieś limity hard, to limity soft muszą zawierać
> takie same lub niższe wartości (i soft muszą być ustawiane wcześniej
> - inaczej próba ustawienia hard poniżej limitu soft na 2.6 daje "Invalid
> [...]

Pffff... na 2.4(.20-6) dzieją się dziwne rzeczy.
Niby pozwala ustawić -Hc poniżej -Sc, ale potem tego limitu w ogóle nie
da się ruszyć! ("Invalid argument").

A może oddzielne _HARD i _SOFT zastąpić jedną zmienną - gdzie
wpisywałoby się np. "-u unlimited -Sc 0 -Hc 1000000"?
(tzn. jedna litera - oba limity, a poprzedzona 'S' lub 'H' tylko soft
lub hard - przy czym soft musi być przed hard dla tej samej wartości)