PLD 64-Bit

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pią, 15 Sie 2003, 19:32:56 CEST

On Fri, Aug 15, 2003 at 07:25:01PM +0200, Adeptus Magus wrote:
> Bo o ile rozumiem to bierze się takiego linuxa i się go kompiluje na
> konkretnej platformie i już się ma wersję na tą platformę

Tak można to w skrócie opisać, ale nie jest to zbyt proste do
przeprowadzenia, szczególnie, jeśli...

> - nie mam z tym za
> dużego doświadczenia tylko kernel kompilowałem.

...ktoś nie ma doświadczenia.

> A w tym kompie ma być właśnie 512 RAM, także rozumiem że starczy.

Raczej tak.

Co do instalacji linuxa na x86_64 masz dwie opcje:
  a) zainstalować suse (lub rh?) na x86_64
  b) zainstalować PLD na i686 (będzie działać, tylko trochę wolniej
     niż x86_64). Tylko tu jest problem, że do robienia portu x86_64
     przynajmniej kenrel musi być przekompilowany dla x86_64.

Następnie należy się zabrać za port PLD na x86_64. Znowu masz dwie
opcje:
  a) kompilować wszystko samemu
  b) zrobić normalny port PLD, czyli udostępnić builder

Dla opcji b) potrzebujesz sensownego łącza (1Mbit minimum). Musisz się
również przygotować na znaczne obciążenie maszyny budowaniem pakietów.
W zamian w PLD pojawi się port na x86_64 (normalne pakiety na ftp), więc
nie będzie problemów z następnymi takimi puszkami.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: When in doubt, use brute force. -- Ken Thompson : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h