SPECS: vim.spec (HEAD)

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Śro, 20 Sie 2003, 12:54:49 CEST

Dnia śro 20. sierpnia 2003 12:42, Tomasz Pala napisał:

> tabstop oznacza to, ile znaczków vim _wyświetli_ w miejscu taba.
> Ustawiasz na mniej, gdy linijki są za długie czy masz zbyt wiele
> poziomów wcięć, ale do pliku trafia znaczek o kodzie 9.

Rozważmy program w Pythonie ("." oznacza spację, a ">>>>>>>>" oznacza
tabulację):

if True:
....if False:
........print 1

Jeśli ktoś go obejrzy wyświetlając tabulację szerokością 4, to zobaczy:

if True:
    if False:
        print 1
    print 2

a to jest inny program. A przynajmniej wygląda jak inny program.

Wyświetlanie tabulacji inną szerokością niż 8 jest w przypadku Pythona
niepoprawne.

W przypadku innych języków mogę najwyżej powiedzieć, że to głupi pomysł -
tabulacja powinna mieć zawsze szerokość 8 - ale w Pythonie to jest kwestia
znaczenia programu, a nie tylko estetyki, więc jest ważniejsze, żeby tego
pilnować. Oczywiście szerokość wcięcia nie musi być zgodna z szerokością
tabulacji. Dla Pythona zalecone jest używanie samych spacji; większość
ludzi daje 4 spacje.

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl