grupy pakietow

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 23 Sie 2003, 21:47:03 CEST

On Fri, Aug 22, 2003 at 06:28:38PM +0200, Maciej Świniarski wrote:

> Tez sie ostatnio nad czyms takim zastanawialem.
> np. kde-pack.spec ktory by nie wnosil zadnych plikow a tylko zaleznosci
> do apache-pack.spec napewno wrzucilbym apache-mod_dir
> jakies devele tez moznabyloby tak zrobic np. kernel-devel-pack
> gnome-devel-pack, etc

No tak, tylko te grupy to zupełnie co innego niż grupy, o których była
mowa wcześniej...

>  I np. w przypadku instalatora byloby duzo prosciej ...
> same+, a jesli sie to komus nie podoba to by uzywac przeciez nie musial.

E... idea "tasków" (termin z Debiana) ma swoje wady.
Gdyby grupy pakietów w instalatorze były na nich oparte - tym gorzej.

- nie można usunąć żadnego pojedynczego pakietu należącego do danej
  grupy bez usunięcia pakietu grupującego
- co jeśli któryś z pakietów w grupie staje się "obsolete" lub zostaje
  zastąpiony innym? trzeba też wypuszczać nową wersję "tasku"

Gdyby to jeszcze ułatwiało także usuwanie grupy pakietów... ale nie,
oprócz wyłapania wszystkiego trzeba usunąć o jeden pakiet więcej.

Lepiej, gdyby całą "instalatorową" grupę pakietów dało się doinstalować
także później, nie tylko z instalatora.