Obsoletes czy nie obsoletes

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 24 Sie 2003, 18:00:25 CEST

Jakub Bogusz <qboosh w pld-linux.org> [23-08-2003 22:18]:
[...]
> A to zależy, czy to baza aktualnego stanu użytkowników, czy wszystkich
> potencjalnych dla wszystkich dystrybucyjnych pakietów.

Zastanawiałem się nad tym (w trakcie spisywania specyfikacji).

Jeśli mamy dwie bazy (cztery pliki): wszystkich potencjalnych i aktualnie
używanych, a przy rejestrowaniu serwisu informacje (lista wymaganych
użytkowników, grup, uidy, gidy, shelle, katalogi domowe) czerpiemy z
tej pierwszej, to w przypadku jakiejś poważniejszej zmiany (np. uid
czy dołożeniu użytkownika, używanego przez serwis) i instalacji starego
pakietu, który jeszcze o tym nie wie, jesteśmy w dupie.  Spowoduje to
konieczność utrzymywania stada Conflicts, a w efekcie będzie trzeba
zrobić rpm -e stary_pakiet, -F rpm-usersdb, -i nowy_pakiet.

Utrzymywanie jednej bazy i wołanie $costam dla każdego wymaganego
użytkownika / grupy wydaje mi się czystszym rozwiązaniem.

[...]
> Sprawdzanie uid/gid - chodzi o aktualne warunki w %pre?

Tak.

> Można by zrobić z tego opcję w sysconfig (abort/warn/ignore, z domyślnym
> abort) - tylko trzeba pamiętać, że aktualnie część pakietów używa
> liczbowych uidów/gidów - więc może być problem...

Nie rozumiem.  Jak uid / gid może być nieliczbowy?

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]