[Ra] amavis-new, clamav i mks - pytań kilka przed paczkowaniem

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Śro, 27 Sie 2003, 20:44:39 CEST

On Wed, 27 Aug 2003, Mateusz Korniak wrote:
> Całość działą świetnie (Ra) ale po zmianach do których mam wątpliwości
> przed spaczkowaniem:
>
> 1. Rozsądnym wydaje się wyłaczenie filtra SPAMU by default w amavis-new
>    ?

Take a choice :)

> 2. Dodanie katalogu pracy dla clamav (zrobić to inaczej ? jak? ):
> [root w beauty spool]# cd /var/run/clamav/
> [root w beauty clamav]# ls -la
> razem 16
> drwxr-xr-x    2 clamav   clamav       4096 08-27 18:45 .
> drwxr-xr-x   10 root     root         4096 08-27 17:00 ..
> -rw-r--r--    1 clamav   clamav        663 08-27 18:45 clamav.log
> -rw-rw-rw-    1 clamav   clamav          5 08-27 18:45 clamd.pid
> srwxrwxrwx    1 clamav   clamav          0 08-27 18:45 clamd.socket

Blee... - to powinno lądować we właściwych sobie miejscach.

> 3. Martwią mnie prawa jakie nadaje clamd na clamd.pid. clamd.socket
>    Socket do zapytań. Powinien być dostępny dla amavisów. W pliku
>    konfiguracji jest:
>
> # Path to the local socket. The daemon doesn't change the mode of the
> # created file (portability reasons). You may want to create it in a directory
> # which is only accessible for a user running daemon.

Więc musimy się zatroszczyć o uprawnienia do katalogu. Wtedy wszystko
będzie w porządku.

> 4. Logowanie do pliku czy przez syslog ?

Nie wiem - raczej skłaniałbym się ku syslog-owi by default. Można to sobie
skierować w konfiguracji sysloga gdzie się chce. Zależy jeszcze z jakim
facility to leci.

> 5. Sądze też że użytkownik clamav musi znajdować się w grupie amavis
>    (aby móc sprawdzać pliki udostępnione przez amavisa).

tak mi się też wydaje.

> 9. Dodanie do postfix'a _zakomentowanej_ sekcji umożliwiającej
>    współprace z amavisem.

A - to b. dobry pomysł.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski