[General] betatesters

Jacek Rzęsista jacek w samm.com.pl
Pią, 29 Sie 2003, 11:37:38 CEST

Dnia czw 28. sierpień 2003 16:28, Paweł Gołaszewski napisał:
> Pamiętam, że istniała kiedyś grupa mailowa - pld-betatesters. Czy ona
> nadal istnieje? Jeżeli nie to prośba do administratora mailservera o
> założenie.
O ile pamiętam, jest :)

> Aktualnie przy RA uważam, że brakuje właśnie tego elementu. Co z tego, że
> rzeczy leżą w ready, kiedy mało kto to testuje. A nawet jeśli to nikt tego
> nie zgłasza...
Ja testuję, tylko jeżeli wszystko OK, to nie zgłaszam :)

> Wszystko wyglądałoby w ten sposób:
> - jeżeli coś się zbuduje i przenoszę to z test/ do ready/ - daję
>   informację na tę listę, że jest nowa rzecz do przetestowania.
OK

> - brak informacji po pewnym czasie (jakim? dosyć długi musi być...) lub
>   informacje od kilku osób, że dobrze chodzi -> pakiet przelatuje z ready
Myślę, że jednak nie można w ten sposób - zawsze powinien przynajmniej jeden
pozytywny odzew być ...... A nie tak, że nie ma odzewu, to np. po tygodniu
leżakowania przerzut do updates - to była metoda kloczka (potrafił nawet po
jednodziennym leżakowaniu przerzucić) - i w efekcie trafia tam niesprawdzony
pakiet i robi rozpierdówę w systemie ....

> - jeżeli są doniesienia o błędach - cofany jest do test/
OK

> W ten sposób dostaniemy znacznie lepszą "wykrywalność" błędów.
Zgadzam się :)

> Tyle w kontekście RA i następnych stabilnych linii.
> Co do AC - tutaj przewidywane tempo będzie na tyle duże, że trzebaby
> inaczej całość przeprowadzić... Nie mam tylko koncepcji jak...
Myślę, że podobnie :)
--
Jacek Rzęsista
mailto:jacek w samm.com.pl