Charset nazw plików

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Pon, 1 Gru 2003, 01:54:28 CET

> Jezeli juz, to jako dodatkowa opcje.

Aktualnie przy braku iocharsetu jajko przyjmuje wartość
CONFIG_NLS_DEFAULT z czasu kompilacji jądra/modułu FS, co IMO jest
najgorszym możliwym miejscem na trzymanie defaultów. Osobiście wolałbym
móc napisać mount /dev/fd0 /mnt i liczyć na to, że charsety się
poustawiają jak powinny. Z drugiej strony mam opory przed zmienianiem
dobrze znanego działania mount. Ehhhh...

> Z tym, ze takie "codepage" dla FAT i tak nie moze zalezec od locale ...
> (jest to immenentna cecha ustawien systemu, ktory zapisywal dany zasob
> FAT-owski, a nie tego, ktory czyta).

codepage to jest kodowanie dysku, a iocharset: Linuksa (konsoli),
dobrze kojarzę? Wtedy oczywiście tak, jak mówisz: codepage nie tykamy,
tylko (najwyżej) iocharset.

> I pomiedzy   codepage=852,iocharset=iso8859-1 a
>              codepage=852,iocharset=iso8859-2
> przy locale es_ES wielkiej roznicy nie ma...

Sprawdziłem, jest różnica: w tym przypadku pliki utworzone z literkami z
Latin1, oglądane pod iocharset=iso8859-2 mają pytajniki tam, gdzie danej
litery w Latin2 brakuje. A z opcją iocharset=utf8 odpowiednie literki
wyglądają na konsoli UTF-8 jak powinny.

Montowanie -t msdos, jajko 2.4.21-1.6.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |