glibc.spec z HEAD popusty

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 7 Gru 2003, 20:17:19 CET

On Sun, Dec 07, 2003 at 02:37:51PM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Przy okazji tematu można by porozmawiać o kształcie glibc. Obecnie wychodzi na
> to, że powinno to być coś w stylu RH ale nie do końca tzn.
>
> /lib/libc*.so - wersja pthreadsowa (min kernel 2.4.10)
> /lib/tls/libc*.so - wersja TLSowa i NPTLowa za razem (min kernel 2.6.0)
> /lib/libc64/libc*.so - wersja 64bitowa na amd64 z TLSem i NPTLem, na sparc64
> prawdopodobnie bez TLS/NPTL (2.6.0)

IMHO w /lib, /usr/lib powinny być wszystkie biblioteki natywne (dla
AMD64 będą to 64-bitowe), a w lib64 jakieś compatibility itp.

> ia64 nie mamy ale tam wyglądało by to następująco
> /lib/libc*.so - TLS+NPTL+2.6.0 kernel
> /lib/libc32/libc*.so - jak wyżej czyli TLS+NPTL+2.6.0.

To już zupełnie bez sensu - w jednym lib64, w drugim lib32...

> Wersja 32bit i 64bit w jednym pakiecie, a nie tak jak to jest teraz ze sparc64
> gdzie są paczki glibc64, glibc64-devel.

Po cholerę mi 32-bitowe biblioteki na architekturze 64-bitowej, jeżeli
nie mam zamiaru używac żadnego legacy-softu? Nie po to sprawiam sobie
64-bitowy serwer, żeby mieć po dwie kopie każdej biblioteki, z których
i tak używać będę jednej.

Pozdrowienia,
        Jacek