Polityka informacyjna PLD

Marek Ciesielski marekc w klub.chip.pl
Nie, 7 Gru 2003, 21:18:55 CET

Dobry wieczór :)

Po ostatnim "incydencie" z dziurą w kernelu i pojawiającymi się na
IRCu pytaniami userów (a nawet develeperów) czy nasze kernele są
dziurawe, czy nie - naszedł mnie jeden wniosek - nasza polityka
informacyjna jest do dupy - wielu z nas uważa, że jeżeli sami zdobyli
jakąś ważną informacje to automatycznie wszyscy już o tym wiedzą.
Brakuje ważnych newsów, które oprócz ważnych informacji pokazują także
że nasza dystrybucja żyje. Oczywiście jest możliwość dopisania newsów
do istniejącej strony ale... nikomu się nie chce :)

Mam pewną propozycje - żeby nasze newsy działały muszą je redagować
wszyscy developi! - W związku z tym należy umożliwić wszystkim
developerom wysyłanie newsów bez pośrednictwa moderatora (chyba jest w
nim w tej chwili Serek). Ja bym to widział tak - przykładowo Cięciwa,
Baggins albo Arekm zajmującymi się kernelem dowiedzieli się o brk2 -
redagują newsa i próbują łatać :). To samo dotyczy się innych pakietów
- i nie musi to dotyczyć tylko bezpieczeństwa.

Musimy tylko pamiętać, że mają naszego newsa zrozumieć wszyscy i że
nie jest to _lista dyskusyjna_ tylko informacja, która ma pomóc
wszystkim użytkownikom (także nam developerom).

Poza tym nasza strona powinna domyślnie wyświetlać właśnie te newsy, a
nie tak jak teraz tzw. strone startową.

Rozumiem, że cały ten system informacji wymaga jakichś dodatkowych
czynności z naszej strony ale myśle, że z czasem docenimy jego zalety.
Oczywiście bez powyższych modyfikacji (czyli ominięcie moderatora dla
określonych osób czyt. developerów i przełączenie na newsy domyślnej
strony) nie wróże mojej propozycji powodzenia (zresztą nawet po tych
modyfikacjach może być różnie) ale może warto spróbować?

pozdrawiam,
--
				Marek Ciesielski

  |\/ | |     marekc w klub.chip.pl