Charset nazw plików

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
¦ro, 10 Gru 2003, 22:58:29 CET

> Zalezne od codepage. Probowales z codepage=852 czy inna ?
>
> Bo jesli ci "przekodowal" iso-1 -> cp852, to sie zdziwie.
>
> Sprobuj zreszta utworzyc plik '¶.txt' w iso-2, a potem odczytac go pod
> dos/win...

Oddaję honor, dałem się nabrać. Linux przyjmuje parametry kodowania a
potem je olewa i zapisuje na dysku dwukrzaki UTF-8. Dopiero pod Wind±
wychodzi problem.

> [... minixfs ...]
> Sprobuj zalozyc plik o nazwie, ktora ma na koncu znak UTF8 i w "bajtach"
> bedzie o 1 dluzsza niz max. dlugosc nazwy pliku na tym egzemplarzu minix-fs
> (konfigurowalne - ustalane przy tworzeniu fs-u).
> Hint: obetnie caly znak, czy jego "kawalek" ?
>
> touch '_±ćęłń󶼿ˇĆĘŁŃÓ¦¬Ż' powinno wystarczyc...

touch: nie można dotkn±ć `_±ćęłń󶼿ˇĆĘŁŃÓ¦¬Ż': Za długa nazwa pliku

A gdyby przycinał, to OKDP taki system plików. Stworzysz sobie
dużoznaków.tar.gz, a zostanie z tego dużoznaków.tar -- jak dla mnie to
nie to samo.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |