[Ac] ftpd - katalogi domowe dla anonymousa.

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Czw, 11 Gru 2003, 08:22:22 CET

Dnia czw 11. grudnia 2003 07:38, Marcin Doliński napisał:
> W liście z czw, 11-12-2003, godz. 05:23, Tomasz Wittner pisze:
[...]
> [...]
[...]
> Coś nie bardzo z tym proftpd, bo u mnie odwołuje się zawsze do ~ftp.
U mnie też się odwołuje do ~ftp. Tyle że miałem:
[inter w asus 04:44 j:0 ~]$ grep ftp /etc/passwd
> ftp:x:14:50:FTP User:/home/ftp:/bin/false
Więc bidny miał ustawionego "homa" na katalog, który nie istniał. I w
przeciwieństwie do pure-ftpd, o tym powiedział. Mi chodzi o to, że
odinstalowywując jeden serwer ftp, instalując drugi, nie został ustawiony
katalog domowy dla usera ftp wynikający z konfiguracji danego demona ftp. A z
mailem się pospieszyłem trochę, bo powinienem najpierw zobaczyć skrypty w
specu, czy tworzą użytkownika ftp i ustawiają mu właściwy katalog, a jak
uzytkownik juz istnieje, to czy zmieniaja mu "homa" w zależności od
defaultowej konfiguracji. W pure-ftpd.spec nic takiego nie ma - t.j. nie ma
skryptów tworzących użytkownika ftp.

Pozdrawiam,
--
Tomasz Wittner