slow home_etc

maHo lukasz w mach.com.pl
Pią, 12 Gru 2003, 00:09:54 CET

Witold Filipczyk:

>Wrzuciłem do CVSu speca do slow_home_etc.
>Aby to działało należy ustawić zmienną LD_PRELOAD
>odpowiednio. Nie testowałem tego prawie w ogóle.
>slow_home_etc zachowuje się jak wirus (zmienia
>niewidocznie dla systemu ścieżki z $HOME/. na $HOME_ETC/.)
>
>Trzeba ustalić, których plików z kropką nie należy przerzucać
>do $HOME_ETC mp. .procmailrc itd. Wtedy będzie się sprawdzało
>nazwa z tej listy pasuje do wzorca.
>Na razie po ustawieniu zmiennej LD_PRELOAD nie ma możliwości edycji
>plików $HOME/.
>
>Może to egzystować jako przejściowe rozwiązanie problemu HOME_ETC.

[maho w tereska maho]$ export HOME_ETC=/tmp/
[maho w tereska maho]$ export LD_PRELOAD=/usr/lib/libslowhomeetc.so
[maho w tereska maho]$ echo dupa > ~/.duparc
[maho w tereska maho]$ cat ~/.duparc
cat: /home/users/maho/.duparc: Nie ma takiego pliku ani katalogu

wygląda na to że to tylko działa przy czytaniu....
a programy także czasem coś zapisują :))

pozdrav

maHo