[Ac] ftpd - katalogi domowe dla anonymousa.

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Pią, 12 Gru 2003, 11:52:48 CET

Dnia pią 12. grudnia 2003 11:01, Tomek Orzechowski napisał:
> [...]
[...]
> Użytkownicy: http,ftp,uucp,news,mail są na stałe. Nie wiem czemu.

> IMHO ww. użytkownicy powinni być dodawani przez pakiety.

IHMO też - i są - tworzenie i usuwanie usera i grupy http jest w apache.spec -
i setup też.

> Chyba, że są do
> czegoś potrzebni w każdym systemie (może o czymś nie wiem).

Jak tak, to co będzie po odinstalowaniu apache - wtedy user i grupa http są
usuwane? A co do ich "potrzeby" bycia w systemie zawsze - to może kierować
się ls -l /dev ???

> Jeśli są potrzebni, to trzeba pilnować zgodności setup z pakietami, albo
> w pakietach sprawdzać, czy użytkownik jest zgodny z oczekiwaniami, jeśli
> nie to ostrzegać (zmieniać automatycznie nie można).

Pewnie całe zamieszanie wynika z 2 koncepcji - trzymania wszystkich userów i
group w setup (users.spec) vs. tworzenia i kasowania ich przy instalowaniu/
odinstalowywaniu. W końcu wypadałoby się na coś zdecydować. Skrytpy w specach
"do dynamicznego zarządzania" kontami są ok - sam kopiowalem bez
zastanowienia z jednego speca, do drugiego.
--
Tomasz Wittner