RFC: Zmiana nazw plików z pakietami

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 12 Gru 2003, 14:10:56 CET

On Friday 12 of December 2003 11:24, Artur Frysiak wrote:
> Witam.
> Proponuje następującą postać makra:
> %_build_name_fmt
> %%{ARCH}/%%{NAME}-%%{EPOCH}:%%{VERSION}-%%{RELEASE}.pld.%%{ARCH}.rpm oraz:
> %_query_all_fmt     %%{name}-%%{epoch}:%%{version}-%%{release}
>
> Daje to uwidocznienie Epoch zarówno w nazwie pakietu jak i przy rpm -q.
> Dodatkowo pakiety z pld będą miały w nazie pliku rpma .pld aby łatwo
> można było wyłapać dla kogo ten zagubiony rpm jest.

Jak najbardziej popieram obie propozycje. Primo zawsze się dziwiłem, że nie ma
w nazwie epoch, zważywszy, że jest to właściwie nawet ważniejsze od wersji
(to *musi* być), a secundo paczki pld są częśto na tyle specyficzne w
porównaniu z ogółem rpmowych dystrybucji (zwłaszcza to nasze maniakalne
rozbijanie na podpakiety), że warto by było je jakoś nazwowo odróżniać. I
imho wydłużenie nazwy to nie jest argument... 6 znaków jeszcze nikogo nie
zbawiło. Chętnie to w Ac wprowadzę prawdę mówiąc. Ktoś ma jeszcze jakieś
kontra, albo będzie groził pozwaniem do cdg? :)