gnome2 + kde w jednym systemie (btw planów )

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Sob, 13 Gru 2003, 17:19:39 CET

(...)

Chodi mi tutaj o 3 sprawy

1) Jezeli gnoma nie da się przekonać do korzystania
z /etc/xdg/menus/applications.menu, to jego własne menu trzeba koniecznie
ucywilizować - pododawać więcej katalogów i wywalic w cholerę "Others"
Ja tam mam w tym momencie groch z kapustą włącznie z kontrolkami kcontrol.

2) Problem "OnlyShowIn". Swego czasu zmeczylismy z djurbanem człowieka w kde
tym sie zajmujacego aż wreszcie to w kde zaimplementował. Efekt: w menu kde
nie ma nautilusowej pozycji "Katalog domowy", tylko pozycja "Katalog domowy"
dostarczana przez konquerora. Plik ten ma dopisane entry "OnlyShowIn=KDE".
Plik nautilusa ma "OnlyShowIn=GNOME"..
Natomiast w menu gnome widze obie te pozycje. Wniosek - gnome nadal olewa ten
mechanizm

3) Od pewnego czasu gnome korzysta z katalogu ~/Desktop jako katalogu biurka
uszczęśliwiajac nas pliczkiem "start here". KDE również w momencie
inicjalizacji tworzy swoje pliki (home i smietnik). One sa na desktopie gnome
nadmiarowe - ale daja się przynajmniej uruchomić. "start here" natomiast na
biurku kde jest bezuzyteczny.
Myślałem nad rozdzieleniem obu biurek (~/Desktop-kde i ~/Desktop-gnome) ale to
bez sensu.
Optymalnym rozwiazaniem byłoby tutaj czytanie przez srodowiska pozycji
OnlyShowIn również w plikach desktop na biurkach. Jak na razie ani kde ani
gnome tego nie robią. Własnie podjąłem pewne kroki w celu zaimplementowania
tego w kde - jak na razie - marne szanse w 3.2 ale może jako patcha....
Tylko czy są szanse, żeby to było również rozwiazane po stronie gnome?

--
Adam Gorzkiewicz