crossmingw32-dx70

Cezar Cichocki cezar w cs.net.pl
Sob, 20 Gru 2003, 12:41:18 CET

VTAM!

On Sat, Dec 20, 2003 at 12:28:42PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> Temat wraca przy okazji Ac - czy mamy prawo dystrybuować nagłówki
> opatrzone:
> "Copyright (c) 1996-1998 Microsoft Corp. All rights reserved." ?
>
> Większość to są tylko definicje API, raczej nie podlegające ochronie
> prawnej (kiedyś czytałem taką wypowiedź od prawnika FSF odnośnie
> bibliotek na GPL), ale są też funkcje inline. I sporo komentarzy.

Temat w miarę na bierząco wałkowałem z moim prawnikiem. Nie wiem jak to
wygląda w USA ale w Polsce generalnie zasada jest taka:

- prawa do dzieła przysługują twórcy z racji samego dokonania aktu
  kreacji (czyli "z automatu")
- wpisanie oznaczeń "copyright" jest więc w Polsce nadmiarowe ale
  skutecznie pomaga w dochodzeniu swoich roszczeń przed sądem
  powszechnym z mocy Kodeksu Cywilnego (osoba która naruszyła prawo
  autorskie nie może powiedzieć że nie wiedziała, sąd nie uzna dobrej
  wiary)
- jeżeli Microsoft nie dał wprost (w licencji) prawa do dystrybucji
  takich plików to nie wolno tego robić
- dzieło jest chronione z mocy prawa

Miejsce stworzenia dzieła nie gra roli (może być nawet stacja orbitalna
Alfa).

> Czy to nie powinno zniknąć z distfiles i ftp?

 Powinno.

--
Cezar Cichocki
CYBER Service