plan freezowania ac?

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 27 Gru 2003, 11:48:14 CET

On Sat, Dec 27, 2003 at 12:37:04AM +0100, Piotr Szymanski wrote:
> Hi,
> Po dluzszej rozmowie spidi wymogl na mnie wymyslenie jakiegos projektu wydania
> ac. Dlaczego na mnie? Bo przez moje kde nie mozna rozpoczac prac nad wydaniem
> dzisiaj.
> <begin>
> 01.02 - 1st freeze
> <end>

Ja mam dwa pytania:
1. Jak w to wpasować support dla AMD64 (dużo jest już zrobione i fajnie
jakby to było w Ac).
2. Co z nowymi glibc-kernel-headers?

Ad. 1

Gdyby dodanie nowej architektury miałoby być zrobione porządnie, czyli
wszystkich builderach były by przebudowane pakiety dokładnie w tych
samych wersjach, to trzebaby na wszystkich builderach przebudować to
wszystko co zostało poprawione dla AMD64. Z tym się wiążą dwa problemy:

a. to jest kupa roboty dla builderów, a niektórym (skwark) bez tego jest
ciężko.
b. poprawki dla AMD64 były robione na HEAD, dla niektórych pakietów HEAD
dość mocno różni się od tego co aktualnie jest zbudowane dla Ac.

Ja poproponowałbym dla Ac częściowe wsparcie AMD64 - to znaczy postarać
się włączyć builder AMD64 w infrastrukturę Ac, ale odpuścić sobie pełną
synchronizację builderów i dopuścić pewną niespójność zasobów AMD64 w
stosunku do reszty architekrtur. IMHO lepsze to niż opóźnianie wydania
PLD dla AMD64 do czasu "czegoś po Ac", albo opóźniania wydania Ac na już
obsługiwane architektury.

Ad. 2

Kupa pakietów się nie buduje z obecnymi glibc-kernel-headers (portując
PLD na AMD64 wprowadziłem podobną ilość poprawek na kernel-headers co
tych typowo pod AMD64). Czasem pomaga poprawa tych pakietów, czasem
trzeba poprawić nagłówki. Jednak wiele z pakietów zbudowanych już dla Ac
nie zbuduje się ponownie bez odpowiednich poprawek. Dla pewności
trzebaby przebudować wszystko (nigdy nie wiadomo co nieprawidłowo
korzysta z nagłówków kernela), a napewno trzeba przebudowac rzeczy
około-kernelowe (quota, lsof, iputils, etc.).

IMHO po prostu glibc-kernel-headers zostało przygotowane dużo za późno
(powinniśmy o tym pomyśleć juz przy bootstrapie builderów).

Pozdrowienia,
        Jacek