plan freezowania ac?

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Sob, 27 Gru 2003, 14:11:44 CET

On Saturday 27 of December 2003 11:48, Jacek Konieczny wrote:
> Ja poproponowałbym dla Ac częściowe wsparcie AMD64 - to znaczy postarać
> się włączyć builder AMD64 w infrastrukturę Ac, ale odpuścić sobie pełną
> synchronizację builderów i dopuścić pewną niespójność zasobów AMD64 w
> stosunku do reszty architekrtur. IMHO lepsze to niż opóźnianie wydania
> PLD dla AMD64 do czasu "czegoś po Ac", albo opóźniania wydania Ac na już
> obsługiwane architektury.

Trzymanie różnych wersji pakietów na ftpie i buidlerach jest awykonalne (a) z
punktu widzenia ogółu obecnej automatyki oraz (b) z punktu widzenia osoby,
która miała by tym zarządzać. Sorki, ale ja się robienia czegoś takiego nie
podejmuję (blues i ankry najprawdopodobniej potwierdzą, że środki konieczne
na utrzymanie czegoś takiego, to byłby overkill).

> Kupa pakietów się nie buduje z obecnymi glibc-kernel-headers (portując
> PLD na AMD64 wprowadziłem podobną ilość poprawek na kernel-headers co
> tych typowo pod AMD64). Czasem pomaga poprawa tych pakietów, czasem
> trzeba poprawić nagłówki. Jednak wiele z pakietów zbudowanych już dla Ac
> nie zbuduje się ponownie bez odpowiednich poprawek. Dla pewności
> trzebaby przebudować wszystko (nigdy nie wiadomo co nieprawidłowo
> korzysta z nagłówków kernela), a napewno trzeba przebudowac rzeczy
> około-kernelowe (quota, lsof, iputils, etc.).

99% pakietów jest kompatybilnych pomiędzy jajkami, więc to nie jest kwestia
nagłówków, tylko upgrejdu jajka. Imnsho raczej kwestia do pominięcia.

> IMHO po prostu glibc-kernel-headers zostało przygotowane dużo za późno
> (powinniśmy o tym pomyśleć juz przy bootstrapie builderów).

Buildery Ac były robione tak, żeby je zrobić szybko, a nie superporządnie z
normą jakości Q (w ten drugi sposób próbował robić kloczek z wiadomym
skutkiem). Druga sprawa, że wtedy 2.6 nie miałem nawet w planach, a teraz nie
mam wyjścia (decyzja cdg).

Pytanie jest takie na jakich pakietach ci zależy. Tzn. przebudowanie podstaw
dystrybucji to nie jest żaden problem (vide fakt, że w ciągu ostatnich paru
tygodni glibc był przebudowywany ~6 razy, także jeszcze jeden mu nie
zaszkodzi). Pytanie jest jak oceniasz przygotowanie ogółu pakietów na nową
architekturę. Bo jeśli wszystko trzeba łatać, to po prostu _64 będzie na
początku niepełne (taki wxWindows na sparcu to jest ~2 dni budowania). Jeśli
natomiast wystarczy niektóre pakiety puszczać z taga, to nie będzie problemu,
żeby puszczać tylko na amd.

(wkurza mnie niesamowicie konieczność udostępniania src.rpmów... przez to jest
90% problemów)