plan freezowania ac?

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 27 Gru 2003, 15:34:42 CET

On Sat, Dec 27, 2003 at 02:11:44PM +0100, Mariusz Mazur wrote:
> Pytanie jest takie na jakich pakietach ci zależy.

Musiałbym zrobić rpm -qa na serwerze który ma być zastąpiony tym AMD64
:-). Ale chciałbym, żeby jak najwięcej było zrobione.

> Tzn. przebudowanie podstaw
> dystrybucji to nie jest żaden problem (vide fakt, że w ciągu ostatnich paru
> tygodni glibc był przebudowywany ~6 razy, także jeszcze jeden mu nie
> zaszkodzi).

Piszesz o builderach?

> Pytanie jest jak oceniasz przygotowanie ogółu pakietów na nową
> architekturę.

W tej chwili mamy

> Bo jeśli wszystko trzeba łatać,

Na pewno nie wszystko, ale te największe rzeczy zwykle trzeba połatać
(prawie cały dzień straciłem na głupie qt).

> to po prostu _64 będzie na
> początku niepełne (taki wxWindows na sparcu to jest ~2 dni budowania). Jeśli
> natomiast wystarczy niektóre pakiety puszczać z taga, to nie będzie problemu,
> żeby puszczać tylko na amd.

Zobaczymy. Na razie próbuję zsynchronizować listę pakietów z `rpm -qa`
z builderów. Na razie odpuszczając sobie zgodność wersji (żeby zobaczyć
co z tego wogóle mi się buduje), potem mogę spróbować to wyrównać.

Na razie brakuje 701 pakietów, ale myślę że do wieczora załatwię
przynajmniej połowę z tego (pół-automatycznie).

Jak lista zainstalowanych pakietów będzie się zgadzać z tym co jest na
builderach będzie można łatwiej używać jakiejkoliwek automatyki
(chociażby przebudowywanie wszystkiego jak leci).

Do końca roku postaram się to środowisko doprowadzić do takiego momentu,
że będzie można spokojnie zadecydować co dalej (czy da się to podpiąć
pod automatykę Ac, czy nie). Ale liczę też na jakąś pomoc (chociażby z
tym SONAME w opensp i fam).

Pozdrowienia,
        Jacek