distfiles/Attic

Wto, 30 Gru 2003, 00:00:03 CET

Jan Rekorajski wrote:
> Czas chyba najwyzszy zrobic jakis Attic w distfiles - pomoze to takim
> jak ja ktorzy rsyncuja distfiles a nie zalezy im na trzymaniu zabytkow.
> Moja propozycja jest nastepujaca:
>
> serwer:
> - skrypt obslugujacy distfiles jesli zobaczy ze zmienilo sie Source-md5
>   bierze stary katalog i przerzuca go do Attic (struktura katalogow
>   bylaby taka sama jak w / - by-md5/{...})

Gdzie ? Tylko na HEAD ? A co z branczami ?
Na wielu branczach moze byc plik, ktory jest/byl na HEAD i niekoniecznie
nalezy go od razu wyrzucac.
Pominalem tu taki "drobiazg", ze ten sam plik moze wystepowac w wielu
specach i na ogol zmiana wersji nie odbywa sie synchronicznie.

> klient:
> - builder jesli nie znajdzie pliku w distfiles patrzy do disfiles/Attic

Dodatkowe polaczenie: niepotrzebna komplikacja.
Zwlaszcza jak ktos ciagnie wiele plikow...
Nawiazanie polaczenia jest duzo wolniejsze niz sama transmisja.

> Calosc jest banalnie prosta, nie trzeba recznie nic kasowac/przenosic -
> wszystko robilaby skryptologia. Za to przy mirrorowaniu distfiles
> wystarczy podac jeden --exclude Attic zamiast listy >6000 plikow ;)
>
> Czesc kliencka zaraz zrobie - nic to nie zepsuje a bedzie. Niestety na
> czesc serwerowa jestem za cienki w perlu - a lepiej zebym nic nie
> rozwalil.  Jakas dobra dusza?

Wydaje mi sie, ze mozna to rozwiazac inaczej. Zrobic 2 drzewka:
- podstawowe zawierajace wszystko,
- dodatkowe zawierajace tylko strukture katalogow + _twarde_ dowiazania
  do plikow z pierwszego drzewka - to drzewko nalezaloby rsyncowac.

Koszt jest niewielki. Max. ~ (liczba roznych md5) x 4 kB, zalezny od fs-u
(na reiserze i/lub blocksize=2kB powinien byc mniejszy).
Obecnie: 16140 x 4 kB ~= 65MB.
Niewiele wobec 20.5 GB obecnie zajmowanych przez distfiles.

Sposob zarzadzania moze byc taki jak zasugerowales lub skryptem z crona
wyciagajacym co jakis czas z cvs-u liste wszystkich md5 na "wierzcholkach"
wszystkich nazwanych branchy.

Zaleta: nie wymaga _zadnych_ zmian po stronie klienta.

Comments ?

  phone (48)(58) 347 14 61