/etc/X11, wm-properties

Nie, 2 Lut 2003, 01:16:15 CET

On Sat, 1 Feb 2003, Jakub Bogusz wrote:

> [...]
>        programs (some window managers, for example) that need them.7 We
>        recommend that window managers with only one configuration file which is
>        a default .*wmrc file must name it system.*wmrc (unless there is a
>        widely-accepted alternative name) and not use a subdirectory.  Any
>        window manager subdirectories must be identically named to the actual
>        window manager binary.
>
> ... więc nie widzę potrzeby przenoszenia ich bezpośrednio do /etc (za
> mało tam jest plików czy co?). Ale jest już, to *trzeba* dodać
> automatyczne przenoszenie już istniejącej konfiguracji (dotyczy *wm-ów

/etc/X11 bym zostawił. To raczje by sieżko było ruszyć :)
Za to mam propozycję żeby resztę rzeczy typu domyślne konfiguracje
programów przenosić do /etc/default. Lokacja juz nazwą dużo mówiąca, a
oddzielenie tego w podlkatalog nie będzie powodować dalszego rozrostu
ilosci zreczy pojaiwajacych sie bezpośrednio w /etc.

> 2. Gdzie mają być pliki wm-properties/*.desktop?
> _wmpropsdir nadal jest zdefiniowane na /usr/X11R6/share/wm-properties
> (katalog należy do XFree86) - podczas gdy po wycięciu definicji _prefix
> w większości wm-ów te pliki lądują w nie istniejącym katalogu
> /usr/share/wm-properties czy nawet /usr/share/gnome/wm-properties (to
> drugie w metacity).

Baza WM-ów powinna być możliwie szeroko używana. Oprócz GNOME możnaby to
uzywac do generowanai menu dla WM-ów (mozan podać pzrecież prefix do
desktopół z któtrego ma być generowane menu).
Kwestia tylko w dorobieniu dla wmconfig wsparcia do tego żeby rozumiało
desktopy rozumiejace opisy WM-ów.