następna werdja PLD

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 2 Lut 2003, 14:35:07 CET

On Sun, Feb 02, 2003 at 14:04:14 +0100, Witold Filipczyk wrote:

> Niepotrzebnie martwisz się na zapas.  Nie ma jeszcze Ac i długo nie będzie.
> Przejście przy pomocy poldka do najświeższych zasobów nie będzie może
> bezbolesne, ale będzie dość łatwe.

Ja się nie martwię na zapas. Ja się już martwiłem, bo to przejście mam
dawno za sobą. I problemy jak najbardziej występują. Już samo rpm
--rebuilddb wymaga jakichś dziwnych zabiegów w stylu manipulacji przy
plikach tranzakcji.
Tu w grę wchodzą takie szczegóły, jak automatyczne przestawienie
konfiguracji źródeł poldka; wskakuje taka do .rpmnew i jej nie ma, starą
konfigurację wrzucisz do .rpmsave i coś innego przestanie działać (na
przykład u mnie chodzą dwa poldki - jeden z usera, aktualizuje indeksy i
pobiera pakiety, drugi z roota - korzysta z pobranych pakietów,
znajdujących się gdzieś na dysku oraz posiadanych przeze mnie płytek).

> Sam upgrade do alsy 0.9 wymaga upgrade'u 80% oprogramowania.
> Nowe KDE, Gnome, Xy, kernel, glibc, rpm i już masz 120% do wymiany :)

Otóż to. Jakkolwiek by się to nie odbywało, czy przez backup
konfiguracji, f&r, czy operowanie na działającym systemie, właściwie
całość jest przeinstalowywana.

> Jeżeli stary system działa działa dobrze, to po co go zmieniać.

Bo czasem nie działa dobrze. Nie ma antyaliasingu, nie chodzi nowa karta
dźwiękowa, nie da się skompilować programu, który wymaga nowych
bibliotek.
Generalnie dobrą zasadą jest trzymanie w miarę aktualnego systemu.
Kumulacja upgrade'ów prowadzi do ciężkich do przewidzenia skutków.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>		USA sux
	...Dżahilijja... znowu? Nadal...