następna werdja PLD

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Nie, 2 Lut 2003, 14:46:10 CET

On Sunday 02 February 2003 12:56, Robert 'dzeus' Graużenis wrote:
> Czy może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak i gdzie rozwijają się
> zasoby dla następnej wersji PLD bo się zgubiłem w gąszczu tagów. Jaka
> jest filozofia nastepnego wydania PLD (zmiana prefixu na /usr to pewnie
> napewno). Może mnie ktoś oświecić w tym temacie. Czy będzie możliwe
> bezproblemowe przejście z wersji 1.0 Ra na zasoby nowej wersji.

To co ma iść do Acze jest teraz w większości na HEAD (oprócz rzeczy w stylu
gnome2/kde w których pierwsza część rozwoju jest zawsze przeprowadzana na
jakimś branchu i jak to należy budować to trzeba się pytać ludzi się tym
zajmujących).

Odnośnie natomiast tego z czego ma się Acze składać. *Cały* podstawowy system
zostanie zmieniony. Tzn. nowsze db, rpm, glibc, wszystko kompilowane gcc3.2,
nowsze ixy etc.etc. Upgrade czegoś takiego to dla slackwarowca była by
rekompilacja całego systemu. Dosłownie całego.

Teraz jak to zrobić z rpmem w pld? Na pewno nie będzie to zbyt proste. Jak już
to Acze będzie, to najprawdopodobniej ktoś stworzy jakąś instrukcję jak krok
po kroku przerzucić system na Acze, tak, żeby przynajmniej ssh działało
(najwygodniejsze będzie wsadzenie czegoś takiego w skrypt :). No a później to
zabawa poldkiem w upgrejdy poszczególnych pakietów. Najprawdopodobniej w
przypadku większość pakietów ten upgrejd będzie maksymalnie bezpolesny, bo
skrypty w rpmie same sobie np. przekonwertują bazy czy coś. W przeciwnym
wypadku trza będzie to robić ręcznie. No ale jest to czyste teoretyzowanie bo
w sumie jeszcze nikt nie wie jak będzie wyglądało Acze w wersji stabilnej :)