rpm/SPECS

Czw, 6 Lut 2003, 08:06:10 CET

On Thu, 6 Feb 2003, Rafal Cygnarowski wrote:

> Witam!
>
> PLD-owski katalog ze specami rozrasta sie coraz bardziej, codziennie
> przybywa kilka nowych spec-y. Aktualnie wykonanie jakiejs operacji w mc,
> przy otwartym panelu z katalogiem specy daje sie we znaki przydlugim
> odswiezaniem tego katalogu. Moja drobna propozycja na ta sytuacje:
> podkatalogi dla kilku grup pakietow. Moj typ na dzis:
>
> perl* (948 pakietow)
> php* (142 pakiety)
> python* (55 pakietow)
> apache* (91 pakietow)
> xemacs* (92 pakiety)
> [...]

kernel 2.2 ma słabo rozwiązane buorowanie katalogów. Standard rozwiązanie
sosowane na tego typu objaw od zarania unices to wyeksportowanie i
podmontowanie na localhost katalogu po NFS. W 2.4 poprostu na /home/users
należy używac takiego systemu plikowego który ma możliwość tuningu w
zakresie buforowania informacji o katalogach (xfs, ext3 .. reiser chyba
też). Po przemontowaniu po NFS zwykle przyśpieszenie jest nawet do kilku
razy na dużych katalogach (na worku zczytywanie na zdalnej dużo
wolniejszej maszynce mam około trzech razy szybsze niż lokalnie)
Zdaje się zresztą że NFS pod Linuxem przy komunikacji via localhost po NFS
przepycha tylko meta dane).