Autodetekcja kart dziękowych.

Kosmo kosmo0 w wp.pl
Czw, 13 Lut 2003, 11:58:02 CET

On Thu, Feb 13, 2003 at 11:45:00AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Propozycja: przyjrzyj się pakietowi detect (jest nawet binarka w test).
>
> Generalnie detekcja jest i bęzie potrzebna w narzędziach wspomagających
> instalację jak i konfiguracje systemu (nie tylko w systemie instalatora).
>
> Detect jest tu o tyle dobry, że załatwi wykrywanie nie tylko kart
> dźwiękowych ale i wielu innych rzeczy. Przykładowo programik detect
> generuje u mnie plik report.txt z:
> [...]
> Inna sprawa, że sam detect i libdetect ma pewne adaptacje ściśle
> przyszykowane do MDK i to mzońaby też pozmieniać/powycinać.

> [...]

Raport jest ładny, ale nie ma w nim zbyt dużo informacji, które moduły
użyć do obsługi. Moduły obsługi użądzeń PCI i ISAPNP mają tablicę
z numerami ID obsługiwanych użądzeń. Numerki ID użądzeń zainstalowanych
w systemie można pobrać z /proc/isapnp i lspci. Bazę, które moduły
co obsługją tworzy depmod (dziękuę osobie która mi to powiedziała :-).
Myślę, że jest to pewniejsze.