dhcp + ustawianie mtu?

Jacek Osiecki joshua w ceti.pl
Czw, 13 Lut 2003, 15:51:12 CET

Witam!

Od kiedy zainstalowaliśmy w firmie internetDSL, pojawił się problem ze źle
ustawionym MTU po stronie maskarady...
MTU od strony modemu iDSL ustawione na 1492.
Komputery za maskaradą biorą ustawienia sieci z DHCP, które to serwuje
PLDowy serwer (z dhcp-3.0pl2-1).

Problem polega na tym, że w dhcpd.conf nie znalazłem żadnych opcji do
ustawiania MTU. Gdzieś wygooglałem coś takiego:

option interface-mtu 1490;

Niestety, parametr nie jest ustawiany ani na klientach windowsowych (win98 i
w2k) ani na moim PLD (dhcpcd-1.3.20pl0-1)...
O ile pod windowsami ustawiłem MTU na sztywno, to pod linuxem muszę za
każdym razem ręcznie uruchamiać ifcfg eth0 mtu 1490. Parametr MTU w
/etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 jest ignorowany...

Coś robię źle czy "tak ma być"?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki