SPECS: glibc.spec (HEAD)

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 10 Sty 2003, 13:25:14 CET

Tomasz Trojanowski <tomek w uninet.com.pl> [08-01-2003 09:52]:
> No i tu napiszę trochę o założeniach. Otóż podstawowym i najważniejszym
> założeniem PLD, jest robienie dobrze sobie. Robi je grupa ludzi którzy tej
> dystrybucji używają w pracy, w domu, w szkole... gdziekolwiek. I cokolwiek
> robią, robią to (a przynajmniej w założeniach - powinni) dla siebie, bo
> akurat czegoś potrzebują.

Po pierwsze: to założenie jest bardzo ładne, zdrowe i wogóle.  Ale IMHO
nie należy go traktować zbyt dosłownie.  W przeciwnym razie nigdy nie
powstałby np. instalator, prawda?

Po drugie: upraszczając tego typu rzeczy (do poziomu, w którym może
poradzić sobie początkujący użytkownik), ja robię dobrze sobie.  To po
prostu leży w moim interesie.

[...]
> Znowu o założeniach. Nie można zakładać, że PLD musi być zrobione tak,
> żeby mógł go używać każdy, bez jakiejkolwiek wiedzy o zasadach na jakich

Nooo, akurat wymagania, żeby pakiety nie instalowały plików w różne
miejsca (w tym zupełnie przypadkowe, jak /usr/src/linux/) w zależności
od tego, co aktualnie jest zainstalowane nie nazwałbym ,,robieniem tak,
żeby mógł używać każdy''.

> Nie, raczej nie przypadek. Otóż fakt, że glibc jest kompilowany na
> builderach w otoczeniu jądra dytrybucyjnego, wynika z właściwości procesu
> budowania. Muszą być jakieś nagłówki, więc dlaczego nie dystrybucyjne.

Ty to nazywasz ,,właściwości procesu budowania'', ja -- założenie
(skoro zostało to zrobione świadomie).

> Tyle o builderach, natomiast gdziekolwiek indziej nie zakłada się że glibc
> jest kompilowany (czy też *skompilowany*) w otoczeniu nagłówków
> dystrybucyjnych. A wprowadzenie takiego założenia człowiekowi który i tak
> ma problemy z podstawowymi rzeczami na pewno nie pomoże, a innym tylko
> utrudni pracę, chociażby przez zmuszanie go do rozwalanie bazy zalezności
> przez stosowanie "--nodeps".

Chyba nie nadążam.  Przecież już od -r1.258 nie ma zależności od kernela
dystrybucyjnego.  Owszem, jest BR na bcondzie -- BR dla zapominalskich,
nie wiedzących o takiej zależności i automatów, oraz aby wyeliminować
przypadki, a bcond dla tych, którzy wiedzą, co robią.

Nie ma potrzeby stosowania --nodeps; po zmianie, którą wykonał wrobell
już w żadnym przypadku.  (Chociaż nadal uważam, że R: g-d=>g-k-h powinna
istnieć.)

> Whatever. Mogłem napisać rpm -U coś-tam-coś-tam

To ja już nie wiem, o co Ci chodzi (jeśli coś-tam-coś-tam == g-k-h).
Nadal uważasz, że powinienem wycofać wszystkie zmiany?

[...]
> Dlatego, moja rada na przyszłość, *zawsze* zakładaj, szeroko pojętą,
> dobrą wolę współdyskutanta.

Nie skorzystam.  Wolę zakładać, że to, co ktoś pisze, jest przemyślane.
I że jeśli ja jestem w stanie opanować się nawet, gdy po 21:00 skończą
mi się papierosy, to inni też mogą.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]