OpenLDAP 2.1.12

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 8 Sty 2003, 15:52:29 CET

Witam,

Zobaczyłem na FM ogłoszenie nowej wersji OpenLDAP i zaraz sprawdziłem na
www.openldap.org, co tam jest oznaczone jako aktualne "Stable" (do
niedawna było to ciągle jakieś 2.0.x). Okazuje się, że właśnie najnowsze
2.1.12. W takim razie uznałem, że czas 2.1.x szykować dla PLD,
szczególnie że teraz w firmie też się LDAP zajmuję.

Dzisiaj cały dzień w pracy męczyłem ten openldap.spec. Nie skończyłem
jeszcze, ale już się buduje, czasem pewnie instaluje i może nawet działa
:-)

Główna zmiana w specu, oprócz nowej wersji, to wyrzucenie backendów do
podpakietów, tak jak jest to robione np. z modułami apache. Tylko jeden
backend wkompilowałem na stałe: "null".

Postarałem się tak speca przygotować, żeby budował się zarówno
z db-devel (db-4.1) i db3-devel (db-3.x, trzeba dodać "--with db3"). I
nawet się buduje.  Gdy jest skompilowany z db3, to nie jest tworzony
backend BDB (zdaje się, że to tranzakcyjna odmiana ldbm).

Proszę o przyjżenie się specowi, popróbowanie w działaniu (jak ktoś ma
chęci i odwagę) no i o wszelkie uwagi.

Pozdrowienia,
	Jacek