Buildery

"[PLD] Marcin Doliński" averne w foundin.net
Pon, 13 Sty 2003, 17:21:38 CET

Użytkownik Witold Filipczyk napisał:
> Co poniektórzy już zaczynają narzekać, że nic się nie dzieje w sprawie
> builderów, Ac itp.  Trzebaby coś zrobić w tym temacie.
[...]

A gdzie byłeś kiedy kłoczek mówił o "nowej generacji builderów" ?
Jego pomysł wydaje mi się idealnym w tym przypadku. Rozproszone
budowanie mogłoby pozwolić realne przebudowanie całej dystrybucji w
ciągu np. paru godzin, co będzie zależne od ilości i możliwości
rozproszonych builderów. Wielu ludzi jest w stanie udostępnić dość mocne
maszyny, które pozwolą na budowanie wielu pakietów równocześnie. Tutaj
nie zrobi dużej różnicy czas przebudowania pakietu, bo nie jest ważne
czy pakiet będzie budować się 2 czy 5 minut, bo i tak już na innym
builderze równolegle może budować się następny. Poza tym posiadając dość
szybkie dyski nie musimy inwestować tak dużej kasy w 3GB pamięci DDR,
Przeprowadzałem testy z kompilowaniem kernela na ramdysku, pamięci
niestety DIMMy - 1G512. 512 MB poszło na ramdysk na który wrzuciłem
źródło kernela. Kompilowanie przebiegało o około minutę dłużej niż tego
samego zestawu na dysku UDMA 100 z 8 MB cache. Może i na DDRach miałoby
to jakiś sens. Ale warto to najpierw przetestować. Tak czy owak do końca
będę walczył o system budowania rozproszonego, bo sam jestem w stanie
zaprzęgnąć dwie w miare mocne maszynki i jedną troszke słabszą, które
nie są prawie wykorzystywane. Jedna to P4 2.4 z 512 MB na DDRach,
szybkie dyski, druga to 2xPIII 600 z 1G256 ramu, trzecia to C900, 256 MB
ramu. Jeśli znajdzie się więcej osób z takimi możliwościami, to jesteśmy
w stanie zrobić bardzo dużo w krótkim czasie.

Co z tego wynika? Że do końca będę upierał się przy kłoczka projekcie
builderów. Jego projekt też przewiduje całkowitą automatyzację łącznie z
kolejkowaniem po builderach, ich godzinami pracy, priorytetami itp.

--
PLD - "Jeszcze nigdy tak wielu nie zawdzięczało tak wiele tak niewielu"
http://www.pld.org.pl/