Buildery

"[PLD] Marcin Doliński" averne w foundin.net
Pon, 13 Sty 2003, 19:45:39 CET

Użytkownik Witold Filipczyk napisał:
> On Mon, Jan 13, 2003 at 05:21:38PM +0100, "[PLD] Marcin Doliński" wrote:

[...]

> Schemat i tak będzie uproszczony.
> Każdy spośród "trusted" users będzie miał dostęp po NFSie do katalogów z plikami.
> NFS może być "over ssh".
>
> Nie ma potrzeby komplikować tego bardziej.
>
> Godziny pracy - po prostu builder jest gotowy, to bierze zlecenie i buduje.
> Priorytety - nie ma sensu tego implementować, bo kolejki będą krótkie.
>              Będzie dużo builderów, zawsze można przsunąć jakiś pakiet na początek
>              kolejki.

OK, mogę się z tym zgodzić. Ale czemu ma być to nfs? W sieci
rozproszonej NFS może nie być odpowiednim rozwiązaniem. Ale jeśli chodzi
o LAN, to nie powinno być żadnych problemów.

Kolejna kwestia, na jakiej zasadzie chcesz zrobić tą stację stacją
bezdyskową? nfsroot? Ładowanie jakiegoś image np. po nfsie i
rozpakowywanie go na ramdysk? Czy za każdym razem chcesz instalować od
nowa wszystkie potrzebne devele? Jak często i na czym chcesz generować
dla takiego buildera image systemu? Może chcesz go za każdym razem
stawiać od nowa? Daj trochę konkretów bo jak na razie Ty też tylko piszesz.

Apropos strony głównej, to jakbyś słuchał kłoczka to też wiedziałbyś, że
nie ma możliwości umieszczenia tam linków.

Piszesz, że każdy będzie mógł zainstalować pakiet i potrenować budowanie
a wcześniej napisałeś, że ma się to odbywać automatycznie.

Mój pomysł jest taki: buildery oczywiście w chroocie. Nie wiem jak to
zabezpieczyć przed ingerencją nieświadomych 'adminów' ale trzeba
poszukać jakiejś metody... Builder dla lusera powinien działać tak jak
Seti w Home - user nie wie co i dla kogo robi ani nie ma za dużych
możliwości ingerencji w to. Powinna być w sieci lista pakietów, których
pilnowałby się builder. Np. co godzine powinien sprawdzać czy ma
wszystkie pakiety z listy w odpowiednich wersjach i np. sprawdzać
różnicę ls -lR z wzorcem. Jeżeli jest inaczej, nie dochodzi do
budowania. To powinno być już jako takie zabezpieczenie. Reszta jest
napewno do przedyskutowania, ale myślę że koncepcję masz dobrą. Trzeba
to tylko dopracować i przetestować.

Napisz jeszcze dokładnie jak miałby działać taki builder (jego system).

--
Marcin Doliński
VEGA Europe