Dwie rzeczy: zepsuty postfix i niepełne evolution

Krzysiek Koziarek krzynio w info.pruszkow.org
Wto, 14 Sty 2003, 15:35:30 CET

Witam,

Zainstalowałem sobie PLD. Jest dobrze, ale jestem zdegustowany dwoma
rzeczami:

Oto pierwsza z nich:

Postfix w PLD domyślnie jest instalowany jako open relay.

Problemem jest brak definicji mynetworks lub
smtpd_recipient_restrictions (jednej z tych dwóch).

Postfix domyślnie ustawia coś takiego:

smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks,check_relay_domains

co powoduje, że przy nie zdefinowanej zmiennej mynetworks, smtpd staje
się open relayem (olewa drugi test na relay).

Rozwiązanie:

Ustawić mynetworks na loopback i dać notkę przy instalacji pakietu, że
trzeba to przestawić zgodnie z konfiguracją serwera.

lub

ustawić smtpd_recipient_restrictions na check_relay_domains (tego nie
jestem pewien - pierwsze rozwiązanie jest lepsze).

A teraz druga rzecz:

Czemu niedostępna jest obsługa Palm Pilota przez Evolution? W specu jest
to ustawione na 'no'. Po zmianie na 'yes' (w configure), pakiet nie
buduje się. Prawdopodobnie jest to wina łatek nakładanych podczas
budowania pakietu, bo surowe źródła nie mają z tym problemu.

Może autor paczki z Evolution pokusiłby się o zbudowanie
evolution-pilot-conduits?

pzdr.
K.