aplikacje WWW

Jacek Rembisz jr178783 w zodiac.mimuw.edu.pl
Pią, 17 Sty 2003, 15:57:46 CET

Postanowiłem zapakować Phorum; jest to php-owa aplikacja WWW.
Pomyślałem trochę gdzie to umieścić i postanowiłem sprawdzić
jak sprawa wygląda z innymi  tego typu aplikacjami.

No jest  sporo nieuporządkowania w tej kwestii.
Większość aplikacji (lista speców w załączniku) umieszcza swoje
pliki php w /home/services/httpd/html/%{name} a jeśli to cgi to
w /home/services/httpd/cgi-bin/%{name} lub też w przypadku
jednego, dwu plików bezpośrednio w /home/services/httpd/{html,cgi-bin}
nie tworząc podkatalogu.

Jest też parę (4,5) pakietów nie przeniesionych do /home/services/httpd/
ale pozostających w /home/httpd/. Rozumiem, że coś takiego powinno pójść
na Ra-branch, a na HEAD przejść na /home/services/httpd

Oprócz tego jest kilka "twórczych" speców  np.
dcc-dccd.spec ????
/home/services/httpd/html/cgi-bin

tutos.spec
/home/services/httpd/html/services/tutos

Uważam że należy ten stan uporządkować.
Moja szybka propozycja:

Zdefiniować makra rpmowe:
	- _webapplicationdir  /home/services/httpd/applications
	- _cgidir             /home/services/httpd/cgi-bin

Dlaczego nie korzystać w dalszym ciągu z /home/services/httpd/html?
Uważam, że każda aplikacja WWW powinna dostarczyć odpowiedni <name>.conf
(z aliasem na katalog) który byłby inkludowany w /etc/httpd/httpd.conf.
/home/services/httpd/html jest domyślnym DokumentRootem - dla porządku
aplikacje nie powinny być w nim umieszczane.

Nie wiem jak z innymi httpd np boa; czy boa obsługuje PHP?  Można by
powyższe stosować jedynie do aplikacji PHP i CGI. Natomiast statyczne
strony np dokumentację (czy jakiś pakiet dostarcza dokumentację w
/home/httpd/html?) czy "moją prywatną stronę www którą sobie pracowicie
w rpm zapakowałem" w dalszym ciągu umieszczać w
/home/services/httpd/html

Rzecz oczywiście z myślą o Ac

Oto takie moje RFC
Co o tym myślicie?