chinszczyzna

Sob, 18 Sty 2003, 09:10:17 CET

> [3:23 wolf w bajzel:~/tmp/aa]% rpm -qf `which iconv`
> glibc-2.3.1-2
> [3:23 wolf w bajzel:~/tmp/aa]% for i in * ; do echo $i; iconv -f GB2312 -t Big5 $i >/dev/null; done
> close.2
> iconv: błędna sekwencja wejściowa na pozycji 1629
[...]

Dzieki. Znaczy to samo, co w 2.2.
Pytanie, czy to chinczycy zrabali, czy problem w glibcu. Wpadly mi w oko
informacje, ze iconv czasami zle przekodowuje chinszczyzne (i widzialem
wyniki przekodowan, ktore sie roznia na paru hieroglifach...).

Zna ktos moze jakis dobry program do tego typu przekodowan, nie korzystajacy
w ogole w tym celu z glibca ? (ani z funkcji, ani z glibcowych tabel)

O tym, ze z glibcowymi przekodowaniami nie wszystko jest w porzadku swiadczy
chocby fakt, ze nawet w przypadku prawidlowego przekodowania:

GB2312->Big5

proba przekodowania przez UTF:

GB2312->UTF8->Big5

zazwyczaj konczy sie bledem.