SPECS: XFree86.spec (HEAD)

Filip Kalinski filon w pld.org.pl
Pią, 17 Sty 2003, 20:38:32 CET

On Fri, Jan 17, 2003 at 06:13:10PM +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Też nie. Bo jeśli te funkcje są wykonywane tylko, gdy $DISPLAY jest
> zdefiniowane, to program praktycznie Xów nie wymaga.

Kryterium korzystania z bibliotek Xowych nie zadje też egazminu w
przypadku mnóstwa programów należących do pakietu XFree86, jak np.
XFRee86, Xprt, Xvfb, xfsinfo, xmkmf, scanpci, sessreg etc...

Poza tym, co było by z programami korzystającymi z ładowanych
dynamicznie bibliotek dzielonych z "wtyczkami" (np. xine).
Niektóre z "wtyczek" musiały by powędrować do struktury /usr/X11R6, a
inne zostać na miejscu.

> [...]
> przekonaliśmy po kilku latach pracy nad PLD, niepraktyczny. Nie da się
> tego zrobić dobrze, a starania w tym kierunku tylko komplikują prace
> nad dystrubucją.
>
> Dlatego też uważam, że trzeba wszystko wrzucać do /usr, poza XFree
> i aplikacjami ściśle zwiazanym z X11R6 (to głównie te korzystające
> z Imakefile).
>
> Z drugiej strony dalej musimy starać się zachować podział na części zależne od
> XFree-libs i niezależne od tego, aby minimalizować zależności. Ale to
> tak samo dotyczy wszelkich innych bibliotek.

Słusznie. Taki podział na pakiety jest logiczny i spójny.
Tak samo, jak Ty, sądzę jednak, że programy X-owe nie powinny być trzymane
osobno.
Według mnie, równie dobrze moglibyśmy mieć /usr/curses i było by to tak samo
naturalne jak /usr/X11R6 :-)

--
Filip Kalinski <filon w pld.org.pl>