aplikacje WWW

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 18 Sty 2003, 19:28:39 CET

On Sat, Jan 18, 2003 at 06:24:04PM +0100, Jacek Rembisz wrote:
> Jak jednak rozkładać pliki do %{_datadir} i/lub %{_libdir}?
> IMHO aplikacje powinny lądować do %{_libdir} jeśli są to pliki
> wykonywalne tj. CGI, FastCGI zaś skrypty (np. PHP) bez ustawionych bitów x
> do %{_datadir}, ale mocnym argumentów nie mam bo kto wie czy takie
> podziały zaprowadzą większe uporządkowanie czy też więcej nieporządku.
Podział pomiędzy %{_datadir} i %{_libdir} powinien odbywać się wg. zasad
określonych przez FHS. To znaczy: do %{_datadir} rzeczy niezależne od
architektury (czyli skrypty oraz dane), a do %{_libdir} zależne od
architektury.

Nie można też przeginać, jeśli aplikacja składa się np.  ze skryptów
pythona oraz jakiegoś binarnego modułu i napisana jest tak, że binarnego
modułu szuka tam gdzie modułów czysto pythonowych, to IMHO wszysko może
trafić do %{_libdir}. W końcu właśnie w %{_libdir} lądują, nawet
niezależne od architektury, moduły pythona, czy perla (bardzo mi się to
niepodoba, no ale cóż, tak to założyli twórcy tych języków).

Jednak gdy aplikacja jest "noarch", to raczej nic nie powinna do
%{_libdir} ładować.

> No dobra może być, ale mnie wciąż martwi problem innych serwerów HTTP.
> Taki boa zdaje się potrafi odpalić CGI ale czy poradzi sobie
> z mapowaniem  katalogów? Używa ktoś boa? Może coś na ten temat
> powiedzieć? Jeśli aplikacja to dwa skrypty CGI to po co zatrudniać
> apacha? Bo jeśli nikomu nie zależy to i nie ma się czym przejmować.

IMHO każdy serwer http powinno się dać zmusić do szukania we właściwym
katalogu. Jeśli nie będzie się to działo autmatycznie po zainstalowaniu
pakietu, to trudno --- w końcu admin też musi mieć szansę się wykazać :-).

Pozdrowineia,
        Jacek