SPECS: XFree86.spec (HEAD)

Nie, 19 Sty 2003, 13:03:30 CET

On Sun, 19 Jan 2003, Tomasz Pala wrote:

> To jeszcze jedno pytanie: skoro przenosimy programy z hierarchii
> /usr/X11R6 do /usr to czy również z grup usuwamy początkowe X11? Wtedy w
> tej grupie zostałoby tylko X11R6, więc można by skrócić jeszcze jeden
> poziom.

Hierarchia w Group jest conajmniej nieadekwatna :>
W sumie wymagałoby to najpierw pzremyślenia od czego chceemy tego używać.
Majac skompletowane założenai moznaby kompletować sam posdział.
W tej chwili faktycznei Group mogłoby wogóle nei być bo w sumie do niczego
tego nie używamu. Niemniej Group jest wymagane żeby było obecne zawsze.

Podstawowe załozenie jakie może przyświecać skompeltowaniu nowej hierarhi
Group mogłby być takie że wykorzytujemy tą hierarhię na etapie instalacji
do tworzenai podziału na grupy pakiertów które można jednym zgrubnym
ruchem w całści wybrać. Część grup przy takim założeniu nie mogłaby być
użyta wprost w instalatorze (niefortunnie mogło by się zdażyć że np.
wybranie grupy zawiewrajaca wszystkie devel zasoby mogłaby powodować
zainstalowanie wszydtkich pakietów *-devel co nie koniecznie byłoby
porzadanym efektem).

Nie mam w tej chwili tak czy inaczje czystej koncepcji ugryzienia tego do
czego mogłoby to służyć ale może ktoś wpadnie na jakąś inna koncepcję
która bezie w sumie wyznaczać podstawowe regułu nowego prządeku podziału.

Z pomysłem wykorzystanai Group na etapie działnia instalatora chodziłby o
to że umożliwiłoby to przydzielanie pakietu już na etapie preparowania
speca i chcąć przydzielić konkretny pakiet do konkretnej grupy nie
trzebaby jeszcze gdzieś dodatkowo wpisywac nazwy pakietu żeby to zrobić
(tak jak to jest obecnie).

W taki mniejwiecej sposób nadawane jest Group w RH niemniej sama hierarhia
jest nieco jak dla mnie dziwna i mało przejrzysta.
O ile by iść w tym kietunku możnaby jako bazówke przyjać to co jest w RH
sokonując ptzrebnych korekt