upgrade CVS-a w Ra.

Czw, 23 Sty 2003, 18:35:28 CET

On Thu, 23 Jan 2003, Bartłomiej Ogryczak wrote:

> Witam,
> Czy ostatni upgrade pakietu cvs-pserver w Ra jest aby napewno
> przemyślany? Podmienił mi cvsroot na /home/services/cvsroot,
> co byłoby ok w przypadku _nowej_ instalacji, ale nie upgrade'u,
> kiedy już istnieje kilka repozytoriów. W sytuacji niepustego
> cvsroota widziałbym dwie możliwości:
> 1) cvsroot nie ulega zmianie
> lub
> 2) cały katalog cvsroot jest przenoszony z /home do /home/services,
>     tworzony jest symlink /home/cvsroot -> /home/services/cvsroot.

W przypadku serwera cvs przyałoby się i tak wprowadzić pwną istotna
poprakę. Mianowicie przydałby się patch który umożliwiałby pzrekazanie
dopuszczalnych cvsroot np. w postaci:

--allow-root=/var/lib/cvs/cvsroot:/cvsroot

Chodzi o to zby można było zmapować zewnętrąną ścieakę na tą jaka jest
mapowana wewnątrz zasobów systemowych.

W tej chwili podając np. --allow-root=/cvsroot trzeba mieć w zasobach
systemowych czy to taki katalog czy to dowiazanie o takeij ścieżce do
właściwego katalogu.

Innym alternatywnym rozwiązniem mogłoby być posiadanie pliku
komnfiguracyjnego dla serwera w którym wymieniałoby się takie mapowania.

Co do /home/services/cvsroot to w sumie przy takiej modyfikacji nie byłoby
w sumie potzrebuy posiadanai takiej ściezki wogóle.