zwalone polecenie mail

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Pią, 24 Sty 2003, 14:27:01 CET

Dnia Thursday 23 of January 2003 23:29, Radoslaw Kojdecki napisał:

> Niech zgadne ... do czasu aż jakiś user nie zrobi rm -f /var/mail/* ??
>
> [root w whitebox radek]# mkdir dupa
> [root w whitebox radek]# chmod 777 dupa
> [root w whitebox radek]# ls -ld dupa
> drwxrwxrwx    2 root     root         4096 01-23 23:16 dupa
> [root w whitebox radek]# exit
> [radek w whitebox radek]$ echo "test" > dupa/radek
> [radek w whitebox radek]$ ls -l dupa/
> razem 4
> -rw-------    1 radek    users           5 01-23 23:16 radek
> [radek w whitebox radek]$ sudo chown root dupa/radek
> [radek w whitebox radek]$ ls -l dupa/
> [...]

chown root.mail /var/mail
chmod 775 /var/mail
touch /var/mail/dupa
chown dupa.mail /var/mail/dupa
chmod 660 /var/mail/dupa

W tym wypadku rmfować mógłby już tylko root lub członek grupy mail. Źle
myślę? Tak tylko nie mogę sobie przypomnieć, po co istnieje grupa mail
(pogoda ;) )...

--
Jarosław Kamper <jack w jack.eu.org> http://jack.eu.org/