zwalone polecenie mail

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 26 Sty 2003, 02:21:37 CET

On Sat, Jan 25, 2003 at 10:04:18AM +0100, Witek Kręcicki wrote:

> Tyle że wtedy aż się prosi o problemy.... nie lubimy kogoś, no to
> touch /var/mail/uname.lock i ma przechlapane :/ Może 775/root:mail na
> /var/mail i sgid mail na wszystkie MUA? To przynajmniej troche
> bezpieczniejsze... (choc i tak nie rozwiązuje problemu)

Nie nie, MUA nie są robione z myślą o ustawianiu s[ug]id.
Znajdzie się jakiś błąd w programie - w obsłudze parametrów czy
konfiguracji, co nie jest traktowane jako błąd security (i mało
prawdopodobne, żeby nie było żadnego), albo sam program umożliwia
wykonanie zewnętrznego polecenia (chyba większość MUA) i można zepsuć
jeszcze więcej (rm -f /var/mail/*).

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/