Pytanie w związk [!!!_DŁUGIE_!!!]

Mariusz Witkowski maryush w uznam.net.pl
Czw, 10 Lip 2003, 15:49:57 CEST

Dnia Thu, 10 Jul 2003 15:23:14 +0200 (CEST)
Osoba skrywająca się za mailem < Andrzej Krzysztofowicz
<ankry w green.mif.pg.gda.pl> > napisała:

> Wow.
> Mam tylko jedna uwage: szkoda, ze nie tworzysz dokumentacji do PLD...

Mój angielski jest za słaby :/ A po polsku to może i mógłbym coś skrobnąć
tylko bym musiał mieć jakiś temat co by podpasował :)

> I jedno pytanie - dalej.

> Czy to oznacza, ze odwzorowanie klucze -> numery i-węzłów moze byc
> niejednoznaczne (dwa pliki moga dostac ten sam nr i-węzła) lub tworzone
> dynamicznie (nie ma gwarancji, ze po przemontowaniu fs-u plik dostanie ten
> sam nr i-węzła) ?

Z tego co zrozumiałem z dokumentacji to tak na 99% jest właśnie. To jest jedna
z podstawowych różnic między ReiserFS'em a innymi systemami plików - brak
inodes i coś jakby upakowywanie informacji o plikach i katalogach podczas
równoważenia węzłów (jego główne zadania to: minimalizacja liczby używanych
węzłów; minimalizacja liczby węzłów podlegających operacji równoważenia;
minimalizowanie liczby niebuforowanych węzłów podlegających operacji
równoważenia; jeśli istnieje potrzeba przesunięcia do innego sformatowanego
węzła maksymalizować liczbę przesuwanych bajtów według priorytetu) (inaczej
jest z węzłami wewnętrznymi, na nich nie wykonuje się przesuwania w celu
oszczędności czasu). Poza tym to jest troszke bardziej skomplikowane niż
opisałem (sporo uprościłem niestety) przykładowo nic nie pisałem o kroplach na
ReiserFS.

--
 |  Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski | Founder CHInc. | Memeber PSI & SzLUUG  |