Obecny stan dystrybucji, czyli PLD w lipcu

Tomek Orzechowski orzech w pld-linux.org
Nie, 13 Lip 2003, 17:52:48 CEST

[13 lipiec, 2003] Radoslaw Zielinski napisał:

>Witam.
>
>Na początek: dlaczego to piszę?  Cóż, od wydania Ra, moje dochody z
>Linuksa ze wskazaniem na PLD zaczęły się kurczyć, aż do osiągnięcia
>zera.  Moja osobista sytuacja na dzień dzisiejszy jest taka, że muszę to
>zmienić.  Niestety -- cały czas: z mojego punktu widzenia -- stan PLD
>nie pozwala na branie jej pod uwagę jako platformy.  Coś musi się
>ruszyć: albo dystrybucja (-> buildery), albo ja stąd.

Co takiego dyskwalifikuje PLD jako platformę programową? Bo tu
znajdziesz stada ludzi, którzy mają odmienne od Twojego zdanie :-)

[...]

>Czy alpha i ppc są skończone i gotowe do przyjmowania zleceń?

Skończont jest bootstrap. Nowy builder nie był jeszcze tam testowany,
poza tym nie ma jeszcze buildera SRPMów.

>Czy na athlona rzeczywiście nie ma maszynki?  Trzebaby coś znaleźć;
>jakie warunki musi spełniać taki sprzęt?  Ankry, malekith, blues?

Było już wiele razy na liście - żwawy procesor, sporo pamięci,
(najlepiej szybki) dysk, łącze (tak, żeby źródła można było w skończonym
czasie zassać). Ważne - maszynka musi być pewna, nie może pewnego dnia
zniknąć.

>Czy są osoby, które będą się tymi builderami zajmowały?  Kto to jest
>i dla jakiego buildera?

Prawdopodobnie administratorzy tych maszyn. W przypadku AXP będzie to
Dział Eksploatacji CS, czyli głównie ja, awaryjnie abram.

>Czy jest ktoś, kto przejmie rolę kloczka przy
>przenoszeniu pakietów pomiędzy test/ready/main (i podobnych pracach,
>które pewnie istnieją)?

Release manager(owie).

>IIRC były jakieś problemy z buildlogs; jak to wygląda?

Działa. Można sprawdzić.

>[1] Ktoś coś pisał o jakimś stojącym i nudzącym się klastrze na (IIRC)
>    UŚ.  Aktualne?  To powinno rozwiązać wszelkie problemy...?

Pytaj dzimiego i ludzi z jego okolicy.

>Po drugie, kloczek.  Pogłosowaliśmy sobie, a jak wygląda sytuacja?  Czy
>zostały podjęte jakieś działania i/lub są jakieś plany w tym zakresie?
>Jakie?  Ankry, blues?

Naciskasz. Myślę, że jeśli coś się będzie działo (teraz kloczek jest na
urlopie) to dostaniemy informacje.

>Po czwarte, rpm.  Ostatnio pojawiły się problemy z zależnościami perla i
>php (niemożność sterowania autoskryptami ze speca), błąd, który poprawił
>qboosh łatą provides-dont-obsolete wisiał dłuuugo...  IMHO, przy tak
>krytycznych zasobach, rozwój metodą ,,kolektywu'' -- bez stałego
>maintainera -- na dłuższą metę nie ma szans powodzenia.  Czy jest taka
>osoba?  Wiget, mógłbyś się określić?  Masz dość czasu?  Jeśli nie, to
>dobrze byłoby przynajmniej wiedzieć o tym.

W PLD nie ma opiekunów pakietów (w nielicznymi wyjątkami
potwierdzającymi regułę) i to działa.

>Po piąte, czy zapomniałem o czymś istotnym?

O regularnym czytaniu list. Mam wrażenie, że urwałeś się z choinki.

>Mnie niezbędnie potrzebne są obecnie (oprócz tego, co działa) jeszcze
>dwie rzeczy: działające buildery i brak Obsoletes / konfliktów pomiędzy
>serwerami HTTP.

Wrócę na sekundę:
>[...] Cóż, od wydania Ra, moje dochody z
>Linuksa ze wskazaniem na PLD zaczęły się kurczyć, aż do osiągnięcia

Czy lekarstwem na ww. mają być buildery i Obsoletes? W jaki sposób?

>Za to drugie jestem w stanie się wziąć, ale... mam
>wątpliwości, czy warto.  To, cokolwiek...

Najpierw zapytaj innych. OIDP to sprawa Obsoletes była dyskutowana i
stanęło na tym, że powinno być, ale...

--