Nowy rpm a perl.spec: autoskrypty do zależności (perl.req)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 13 Lip 2003, 23:26:24 CEST

On Fri, Jul 11, 2003 at 03:39:58PM +0200, Radoslaw Zielinski wrote:
> Dla perl.spec, skrypt perl.req (wyszukujący zależności od modułów
> perlowych) nie powinien być wywoływany.  Dotychczas załatwiało to
> "%undefine __perl_requires", ale coś się zmieniło w rpm i już nie
> działa.
>
> Z tego, co widzę, perl.req jest uruchamiany przez program rpmdeps,
> który czyta makra z /usr/lib/rpm/macros, a o ustawieniach ze speca
> nic nie wie.

Dotyczy też php - od rpm-a 4.2 skrypty są wywoływane niezależnie od
%include *.macros w specu (co wynika z nowego generatora zależności).
Dało się to ominąć metodą jw...

> PS  Nie działa co najmniej od rpm-4.3-0.20030610.15.

do .12, gdzie zależności zaczęły iść przez rpmdeps+wrappery.

Sytuację sprzed .12 (i działające %undefine) można przywrócić
umieszczając w specu:
%define _use_internal_dependency_generator 1
ale spowoduje to nie działanie _noauto* i konieczność ręcznego dopisania
nazw wymaganych pakietów do Requires.

A jak to zrobić porządnie - nie mam pomysłu innego niż coś w stylu
_noauto (przez pliki - dla perla generowanie zależności domyślnie
włączone, dla php wyłączone - w przypadku obecności pliku do rpmdeps
przekazywane by było przez wrapper odpowiednie --define) - skrypty nie
dostają informacji ze speca, ani nawet o położeniu speca (chyba że przez
otwarte deskryptory?).