Obsoletes w KDE

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Wto, 15 Lip 2003, 13:42:22 CEST

Dnia wto 15. lipca 2003 13:12, Jakub Bogusz wrote:
> Właśnie zobaczyłem
> http://lists.pld-linux.org/index.cgi?17:mss:24960:200307:bdbohammgllekc
>bfndaf
>
> i popatrzyłem na kde*.spec
> Podobnie jest np. w kdeadmin.spec (kwuftpd), może jeszcze gdzieś.
>
> Te Obsoletes są bez sensu. Z jakiej racji pakiety o zupełnie innej
> funkcjonalności mają zastępować usunięty pakiet?

Swego czasu rozmawiałem z kloczkiem nt. temat (na tej liście). Stanęło na
tym, że tak właśnie należy robić.

> Jeżeli coś po prostu wyleciało (a nie zostało zastąpione innym
> narzędziem), to Obsoletes powinno być gdzieś wyżej (kdebase? kdelibs?
> na pewno w nowej wersji jakiegoś pakietu KDE wymaganego przez tamten,
> jeśli takiego nie ma, to w basesystem).

No nie wiem - teoretycznie - z nowszymi wersjami libsów możliwe jest
używanie starszych (nie rozwijanych już) aplikacji. A może, jeżeli jakaś
aplikacja po prostu wylatuje z paczki, nie jest zastępowana czym innym
ani też nie ma konfliktów plików - to obsoletes nie powinno być wcale?

--
Adam Gorzkiewicz
adgor w isn.pl