xinetd a libwrap

xxen@o2.pl xxen w o2.pl
Pią, 18 Lip 2003, 21:14:28 CEST

Czołem,

Pisałem na pld-users, ale na mój post doczekałem się dokładnie
zerowego odzewu. Spróbuję więc i tu...

xinetd jest bezpieczniejszym i rozbudowanym odpowiednikiem inetd.
Niektóre funkcje to wbudowana kontrola dostępu (oparta o libwrap),

Czy mi się wydaje, czy to nie do końca jest prawdą? (nie mówię tu o
startowaniu serwerów eksplicite poprzez tcpd, ale o natywnym libwrap
zawartym (ponoć?) w xinetd). Bo walczę z tym od kilku godzin a
xinetd uparcie wpuszcza mi wszystko, w ogole nie interesując sie
zawartością /etc/tcpd/*. Strace wykazuje, że nawet nie tyka tych
plików, wiec sprawa zaczyna mnie niepokoić. Tym bardziej, że
binarka przekopiowana żywcem z jakiegoś redhata działa jak
należy! :(
Podejrzewałem już mała dywersję, ale co ciekawe w specu jak wół stoi
--with-libwrap. A może to jakiś efekt uboczny patcha no_libnsl ?
Jak to więc jest...? Bo przecież niemożliwe, żeby nikt nie zauważył
dotąd tak poważnej i prostej zarazem sprawy.. A może ktoś mnie
oświeci, gdzie robię błąd?

--
Tomek