screen, backspace i nie tylko

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Śro, 23 Lip 2003, 16:14:12 CEST

Dnia śro 23. lipca 2003 14:38, Jacek Konieczny napisał:

> Jak mam się upewnić? Badać kod po kodzie w terminfo i porównywać
> z rzeczywistymi?

Sprawdź, czy to, co on generuje przy backspace, zgadza się z jego terminfo.
Teoretycznie byłoby możliwe, że np. generowane jest 127, zadeklarowane jest 8,
więc screen nie wie, że to miało być backspace, więc przekazuje dalej bez
zmian jako 127 - a przy rozpoznanym backspace dawałby 8. Mała szansa, ale
byłoby głupio, gdyby to był powód :-)

>         kbeg: NULL, '\E[1~'.
>         kbs: '^H', '\177'.
>         kf0: NULL, '\E[10~'.
>         kf13: NULL, '\E[25~'.
>         kf14: NULL, '\E[26~'.
[...]

Wygląda na to, że to drugie jest lepsze (nie licząc rozmiaru terminala
oczywiście). Mam nadzieję, że screen zawsze generuje tu takie same kody,
a nie pokazuje w tym miejscu tylko wpisów z terminala, na którym jest
uruchomiony. To, że wsadził tam rozmiar terminala, trochę niepokoi, bo nie
wiadomo, które inne rzeczy zależą od tego, pod jakim terminalem w danej
chwili chodzi. W terminfo oczywiście powinny być tylko te, które zawsze są
prawdziwe...

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl